Reklamácie
Pre čo najrýchlejšie vybavenie vašej reklamácie potrebujeme, aby ste nám poskytli potrebné podklady, za účelom začatia reklamačného konania.
Pri podávaní reklamácie nám musíte poskytnúť nasledovné dokumenty:
- reklamačný protokol (odkaz),
- kópiu faktúry,
- v prípade reklamácie zabudovaných dielov musíte predložiť faktúru/objednávku služieb mechanika/servisu. V prípade dielov, ktoré si vyžadovali zmeny a súvisiace zásahy alebo opatrenia, priložte k reklamácii potvrdenie o platbe/objednávku služby, ak sa diely museli meniť alebo sa museli vykonať potrebné zásahy.
- fotografiu celého výrobku,
- fotografie poškodení, ktoré sú dôvodom reklamácie (ideálne z viacerých uhlov a pri vyhovujúcom osvetlení),
- fotografie sériového čísla (ak je k dispozícii).
Všeobecné záručné podmienky (podmienky platné pre všetky programy v rozsahu záruky):
- Záruka začína plynúť dňom nákupu výrobku konečným spotrebiteľom. V prípade výmeny zakúpeného tovaru začína záruka plynúť dňom nákupu prvého výrobku (od dátumu uvedeného na záručnom liste).
- V prípade reklamácie zakúpeného tovaru musíte mať reklamačný protokol a musíte predložiť faktúru za zakúpený tovar. V prípade reklamácie zabudovaných dielov musíte predložiť faktúru/objednávku služieb mechanika/servisu. V prípade dielov, ktoré si vyžadujú zmeny a súvisiace zásahy alebo opatrenia, priložte potvrdenie o platbe/objednávku, ak sa diely museli meniť alebo sa museli vykonať potrebné zásahy.
- Záruka je obmedzená na výmenu chybného tovaru za nový alebo na vrátenie peňazí, ak zakúpený diel nie je z akéhokoľvek dôvodu dostupný.
- Náklady, ktoré vznikli zapojením tretích osôb, záruka nepokrýva (napr. náklady na montáž, odťahovú službu atď.).
- Tovar musí montovať kvalifikovaná / oprávnená osoba alebo servis.
Záruka stráca platnosť v nasledovných prípadoch (platí pre všetky programy, na ktoré sa vzťahuje záruka):
- ak nebol tovar namontovaný podľa pokynov výrobcu alebo ak sa uplatnili podobné pomocné opatrenia,
- ak bol výrobok namontovaný do vozidla, ktoré sa v katalógu neodporúča,
- ak sa tovar počas montáže poškodil alebo sa nenamontoval správne,
- ak sa tovar použil vo vozidlách, ktoré sa využívajú na automobilové športy alebo ako vozidlá taxislužby,
- v prípade manipulácie s výkonom/krútiacim momentom vozidiel (tuning),
- ak sa vozidlo používalo pri nevhodných pracovných podmienkach (nadmerné zaťaženie, odťah/príves atď.),
- ak bola škoda spôsobená nesprávnou údržbou samotného vozidla alebo v dôsledku dopravnej nehody,
- v prípade bežného opotrebovania trecieho materiálu spotrebného tovaru (pneumatiky, brzdy, batérie, spojkové súpravy, káble, žiarovky atď.).
- Záruka sa vzťahuje len na výrobné vady výrobku.
Osobitné záruky jednotlivých programov (záruka sa neposkytuje):
Monroe:
- v prípade poškodenia piestnice alebo tesnenia tlmiča počas montáže z dôvodu použitia nevhodného nástroja,
- v prípade predčasnej únavy materiálu spôsobenej použitím starých podporných prvkov,
- v prípade odretia tlmiča spôsobeného neodbornou montážou,
- záruka je platná, len ak sú vymenené tlmiče na rovnakom hriadeli.
Walker:
- Ak sa pri výmene tovaru nevymenili ostatné diely potrebné na montáž (držiak, príruba atď.).
LUK, Valeo, Comline, Aisin, Sachs, Nipparts (spojkové súpravy, zotrvačníky atď.):
- Ak sa na montáž nepoužili žiadne špeciálne montážne nástroje.
- Ak poškodenie alebo porucha tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním s tovarom alebo v dôsledku nedodržania pokynov výrobcu.
- Ak bola škoda spôsobená zhoršením stavu/nesprávnou údržbou prevodového mechanizmu.
Nissens, Delphi, NRF, Van Wezel, Denso (kompresory klimatizácie):
- Ak sa pri výmene kompresora klimatizácie nevykonali potrebné úkony a nevymenili sa povinné spotrebné diely (výmena suchého filtra a expanzného ventilu, príp. prečistenie zariadenia, kontrola hladiny oleja v kompresore, doplnenie presne stanoveného množstva chladiacej kvapaliny do chladiaceho systému atď.).
Batérie (Energizer, Bosch, Autopower, Vesna, Landport, Yuasa atď.):
- v prípade opravy batérie v inom ako autorizovanom servise,
- v prípade chybnej elektroinštalácie vo vozidle,
- v prípade používania vozidla ako vozidlo taxi služby,
- ak boli batérie dlhší čas (dlhšie ako 2 dni) elektricky vybité (v tomto prípade elektróda sulfátovala, a preto už nie je možné batériu znova nabiť),
- ak bol elektricky vybitý akumulátor vystavený teplote nižšej ako 0 °C (v tomto prípade mohli elektrolyty zamrznúť a puzdro mohlo prasknúť),
- v prípade nedodržania postupu uvedeného v návode na použitie,
- ak je batéria bez elektrolytu (uplatňuje sa na údržbové batérie),
- v prípade prebitia akumulátora (vizuálne nedostatky elektrolytov a konektory inej farby),
- v prípade poškodenia pólov batérie,
- ak sa batéria nepoužívala na stanovené účely alebo sa úplne vybila.
Záruka konkrétneho tovaru nie je prenosná a môže si ju uplatniť len pre prvý vlastník.
Faktúra sa musí v prípade reklamácie vždy doložiť ako doklad o kúpe.
Ak nie je možné tovar opraviť/vymeniť, vyhradzujeme si právo ponúknuť kupujúcemu náhradný tovar v rovnakej alebo vyššej hodnote alebo, ak to nie je možné, vymeniť tovar za iný tovar v hodnote časti sumy v pomere k zostatkovej očakávanej životnosti tovaru.
Údržbu a opravy tovaru vykonávajte vždy podľa pokynov výrobcu, inak by mohlo prísť k poškodeniu predmetom, ktoré môžu následne spôsobiť ťažké zranenia.
Spol. Auto Krešo d.o.o. zabezpečí vyzdvihnutie zakúpeného tovaru na vlastné náklady a odošle ho na potrebnú kontrolu. Ak je reklamácia oprávnená, náklady na výmenu tovaru za nový alebo náklady na vrátenie tovaru hradí spoločnosť Auto Krešo d.o.o. V prípade neoprávnenej reklamácie hradí náklady zákazník.
Záruky platnosti tovaru spol. Auto Krešo d.o.o. v záručnej lehote (počínajúc od doručenia tovaru kupujúcemu). Predávajúci je v prípade reklamácie povinný poslať tovar alebo ho v primeranom čase opraviť. Ak to nie je možné, predávajúci je povinný vymeniť tovar za tovar v rovnakej alebo vyššej kvalite. Ak to nie je možné, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu peniaze.
Ak sa predávajúci a kupujúci nezhodnú na oprávnenosti reklamácie, tovar sa poskytne právnickej osobe, resp. odborníkovi na posúdenie. V prípade, ak sa potvrdí nárok na reklamáciu, hradí všetky náklady na znalecký posudok spol. Auto Krešo d.o.o. Ak sa nárok na reklamáciu nepotvrdí, náklady hradí zákazník.